tirsdag 29. april 2008

Min første takfest

Ankis venner Sol og Ingvild og et par andre jeg aldri fikk truffet arrangerte takfest på toppen av et hus i Greenpoint på lørdag. Jeg måtte jo selvsagt takke ja til en sånn morsom invitasjon, spesielt fordi festen var på et tak.

Før festen møtte jeg Anki på en bursdagsfest i et galleri i Chelsea. Følte meg litt fjortis som ikke turte å dra på fest alene, men sånn er det bare noen ganger. Gallerifesten var fylt med folk i alle aldre, men vi senket nok gjennomsnittsalderen en smule. Men de eldste var sprekest, og i motsetning til enhver fest jeg har vært på i Norge, så var dansegulvet fullt allerede kl. 21. Selv var jeg veggpryd helt til Anki klarte å dra meg med i dansen.

Så gikk turen til Greenpoint og taket. Det første vi oppdaget var marshmallowsene og jeg tror jeg fikk i meg minst tusen, før jeg kom på at det muligens er uhøflig å bare spise marshmallows og ikke være sosial.



Jeg traff bl.a. trivelige Lotte fra Nederland, og sammen med Anki klatert vi opp på et litt høyrere tak for å få utsikt over byen. Og vi fikk se en av de fineste utsiktene iver Manhattan jeg har vært borti. Men det lot seg dessverre ikke gjengi på kamera uten stativ. Men her er i hvert fall et forsøk.



Og her er festen.



På søndag var vi bare slappe, men tok en liten svingom i Fort Greene park. Vi fant ut at det var på tide å prøve å bære Alma på ryggen på 6-månedersdagen hennes. Det fungerte kjempefint, men vi kommer nok foreløpig bare til å gjøre det så lenge vi er to på tur. Men hun begynner virkelig å bli stor nok til det. I følge Andreas var det også mye mer behagelig å bære på ryggen, men man mister jo litt oversikten over hva som skjer med henne.

Men Alma er glad så lenge hun får komme seg på minst en luftetur om dagen.

Ingen kommentarer: