mandag 11. februar 2008

Det snør, det snør

Det var søndag og vi lurte på hva vi skulle finne på. Hva med en tur på Manhattan for å sjekke Apple store på 5th Avenue og se på iPhone? Det virket som et godt valg på en litt kald, men solrik ettermiddag. Jeg så riktignok en veldig mørk sky på horisonten, men tenkte ikke mer på det. Apple Store var en liten skuffelse. Inngangen var veldig stilig, men butikken så ut som et kjedelig kjellerlokale. Duppedittene imponerte allikevel stort.

Planen videre var å finne en grei kafe og kanskje kikke litt i de alt for dyre butikkene litt lenger ned på avenyen, men plutselig ble vi overrasket av snøstorm. Snøstorm på Manhattan! Vi holdt på å blåse bort, og jeg ble selvsagt kjempebekymret for Alma som satt i bæreselen.

Men Andreas tok det med stoisk ro.



Og etterhvert innså jeg at Alma var den av oss som hadde det varmt og lunt.



Det blåste masse i hele natt og jeg var sikker på at trærne utenfor huset når som helst ville blåse gjennom vinduene. I dag var det relativt vindstille og iskaldt. Allikevel våget vi oss på nok en tur til Manhattan, denne gangen for å dra på spouses-treff på Office for International Students. Det var...tja...ok. Traff en hyggelig polsk dame som trengte trillepartner, så vi utvekslet e-postadresser. Og så fikk jeg meldt meg på guidet omvisning på Metropolitan Museum på onsdag.

Av lokale nyheter kan vi fortelle at eieren av Marco Polo Ristorante jobber for mafiaen. Skumle saker.

2 kommentarer:

Jo sa...

Det var jaggu frost på bakken her i London i går også! Jeg sklei faktisk litt, og ble så overrumplet at jeg nesten ramlet, bare fordi jeg ble så overrasket!

Jeg prøvde en sånn iphone her om dagen. Fyttirakkern for en snasen sak. Telefondelen er litt ubrukelig for meg, da. Men en browser i lomma, det er sikkelverdig nok i seg selv for meg..

ida sa...

iPhone er fin, men sikler på denne også: http://www.lge.com/products/model/detail/ku990.jhtml