fredag 29. februar 2008

Vi nyter moderne kunst

På søndag fikk vi endelig prøvd det flere har anbefalt, nemlig tatt en tur på Brooklyn Heights Promenade, som i følge ryktene gir deg den beste utsikten til Manhattan Skyline. Og langt unna sannheten er det nok ikke. Damen på bildet ble ikke like vakker pga sol i øynene...



Dagen etter ble jeg og Alma med damene i dependents-gjengen på NYU på MoMA. Der viser de utstillingen Design and the Elastic Mind, som var kjempemorsom for teknologi- og kunstinteresserte. Bildet under er at av verkene laget av skoleelever som skulle forestille seg hva ny teknologi kunne gjøre.



Resten av utstillingen var preget av at skillet mellom kunst og teknologi kan være utydelig, og hvis man så bort fra de som fremdeles synes skurrete videofilming er fremtidens kunst, så var det absolutt mye severdig. Utstillingen varer fram til 12. mai, så våre besøkende burde ha gode muligheter til å få dem med seg. I hvert fall hvis de er villige til å bla opp 20 dollar for inngangsbilletten.

For år ettferdiggjøre de 20 dollarene, måtte vi jo selvsagt se resten av museet. Her er jeg og Alma i skikkelig turistpositur foran Kandinsky-veggen. En av damene på turen fotograferte nesten alt hun så og tilbød seg også å ta bilde av meg oss med mobilen min, og da kunne vi jo ikke si nei.



Etter den litt strevsomme turen på Metropolitan hadde jeg lært litt og hadde derfor med melk på flaske denne gangen. Og som fryktet fikk Alma en liten meltdown på subwayen, men hva gjør vel det når man har flaskemelk?

2 kommentarer:

Lise Viken sa...

Hva i alle dager er dependents-gjengen? Det høres jaggu skummelt ut :)

ida sa...

Jeg er en dependent, altså er jeg her på Andreas' visum. Kjempeskummelt :D